|
www.jebiem.fora.pl sesja rpg
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kasanow
Dołączył: 30 Sie 2012
Posty: 338
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 23:17, 06 Lis 2012 Temat postu: Flankowanie |
|
|
Brakuje nam działu inne ale w sumie może być tutaj
Przeglądałem podręcznik gracza i na 132 stronie, jest wzmianka o flankowaniu, potem szukałem więcej i wszędzie znalazłem to samo info. Bronią dystansową nie można flankować. Szukam gdzieś ciekawe rozwiązanie tego aspektu, na razie wszędzie wychodzi że nie ma flanki.
Pokminie jak to rozwiązać, prawdopodobnie, nie będzie premii +2 dla strzelającego
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kasanow
Dołączył: 30 Sie 2012
Posty: 338
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 23:49, 06 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Według jakichkolwiek zasad w dd strzelając mozesz mieć ukradkowy jedynie jeśli przeciwnik jest do 9m i straci premie do Zr z jakiś przyczyn (np jest was nieświadom)
Proszę was o jakiś feedback. Co o tym sądzicie?
Premie +2 na pewno usunę dla dystansu, ale jeśli usunę całkowicie flankę to łotrzykowie nagle są w ciemnej dupie, muszą albo walczyć wręcz albo kminić ostro.
Oczywiście jeśli usunę flankę, bak i pd będą mogli zrobić postać od nowa, uznam że tym cały czas grali, przepiszą po prostu aktualnego expa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Harp
Dołączył: 05 Wrz 2012
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 20:23, 07 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Hmm. Na logikę, mogę zrozumieć, czemu nie ma flanki, ale nie rozumiem, czemu nie miało by być dodatkowych dmg z ukradkowych ataków? W końcu skądś się wzięło strzał z balisty w plecy Darowałbym sobie +2 do trafienia, ale ograniczyłbym ukradkowy tylko, do ataków za pleców, gdy przeciwnik nie widzi, jak się do niego strzela. Jeśli atak jest z przodu, to tylko w ręcz i przy flankowaniu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
imadlo
Dołączył: 30 Sie 2012
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 21:33, 07 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
harp ma dobry pomysł
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kasanow
Dołączył: 30 Sie 2012
Posty: 338
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 0:04, 08 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
podobnie myślałem, ale rozmyślam jeszcze kwestie humanoidzi/myślący przeciwnicy, zwierzyna oraz owady. Kminie czy jakieś różnice robić czy zlać to
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PiotrasDual
Dołączył: 01 Wrz 2012
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wieje wiatr?
|
Wysłany: Nie 21:00, 11 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Zgadzam się ze Spalonym.
W przypadku zwierząt, bestii i robactw, ukradkowe z dystansy powinny wchodzić w więszkej liczbie przypadków. Głównie dlatego że zwierze w 99% przypadków nie wie co to atak dystansowy, nie ma wpisanego go w swój instynkt, a jak raz przeżyje starcie z atakującymi dystansowo to musi być naprawdę inteligentne żeby wyciągnąć z tego dający się zastosować wniosek.
Drugą kwestią jest też to że stworznie z dżungli atakują do przodu, aby jak najszybciej pokonać przeciwnika. W takim razie nie bardzo mają czas patrzeć na kogoś z boku, który nie próbuje go pazurami zranić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kasanow
Dołączył: 30 Sie 2012
Posty: 338
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 21:41, 11 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
kminie przede wszystkim na zasadzie:
robactwo - tępe jak zresztą wiecie, rzuca się na jeden cel i napieprza go, ewentualnie jak zobaczy łatwiejszy to na niego. Na nich flanka jeśli tylko owad jest związany w walce
Na reszte to jak harp mówił strzał bezpośrednio w plecy an humanoidy lub plecy i osłonięty bok na zwierzyne/bestie
z humanoidami jeszcze kminie by bardziej utrudnić, wkńcu mają znacznie mniej hp niech będzie trudno je zabić ukradkowo z dystansu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Eyarr
Dołączył: 17 Lut 2016
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 2:17, 18 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Czemu chcesz to dodatkowo utrudniać?
Po to są specjalne atuty dla różnych postaci które utrudniają lub uniemożliwiają flankowanie chyba że się spełni pewne warunki ( dajmy na to łotrzyk żeby kogoś takiego flankować musi mieć lvl +4)
Chcesz żeby dżungla była brutalna, niech będzie brutalna w obie strony,
ukradkowy atak i flanka da graczom możliwośćłątiwejszego rozprawiania się z przeciwnikiem ale jak gracz zostanie zflankowany ( czy to przez zwierzęta czy w mieście przez rządnych krwi rabusiów czy whatever) to też szybciej zakończy żywot, ja tak to widzę. Ale to tylko sugestia.
Aha, i jeszcze jedno, jak dla mnie, jak jestem związany walką z kimś kto stoi przede mną to wątpię bym zauważył "łatwo" kogoś stojącego w dżungli ( z tego co czytałem dość gęstej ) w odległości 7-9 m ode mnie strzelającego do mnie z czegokolwiek, a nawet jeżeli bym to zrobił, czy zachowanie premii ze zręczności ( czyli poniekąd unik i jednocześnie zapobiegnięcie przez to efektowi flanki) nie utrudni mi walki?
Można to rozwiązać na 2 sposoby ( żeby nie było że tylko gadam i nic z tego nie wynika, ale to jest tylko moje spojrzenie na rozwiązanie tematu)
W sytuacji gdy z istotą która będzie flankowana "F" walczy jedna osoba wręcz "W" oraz jedna osoba walcząca z dystansu "D"
( z wiadomych przyczyn osoba walcząca z dystansu nie powinna strzelać zza pleców sojusznika gdyż nie tylko ma szanse trafić niego zamiast przeciwnika ale i przeciwnik dostaje premię do KP wynikającą z osłony którą zapewnia mu wojownik W, więc rozważana będzie sytuacja w której postać D stoi z boku postaci F lub za nią)
Od razu postaram się to tak nakreślić by nie mnożyć niepotrzebnych rzutów na zauważanie, nasłuchiwanie itp, to pozostawiam w gestii MG.
1. Postać F będąc flankowana przez postać D a boku ( ale nadal znajduje się w polu widzenia istoty F ( do określenia przez MG czy jest czy nie jest w polu widzenia). Postać F jest świadoma obecności postaci D ale unikanie ataku dystansowego będzie przecież utrudnione gdyż jest ciągle atakowana przez postać W ( turowość nie oznacza przecież że postacie stoją nieruchomo aż nadejdzie ich kolej). Co powinno dostarczyć postaci D premię do ataku gdyż postać W niejako rozprasza uwagę postaci F, stosujemy wtedy zasady dla ataków ukradkowych, bezpośredniego strzału i wszystkich innych efektów które wymagają by byś max te 9 m od celu oddalonymi LUB postać D może skorzystać z tego wszystkiego wcześniej wspomnianego ale NIE otrzymuje bonusu ze względu że suma sumarum cel widzi postać D. Postać W nie otrzymuje żadnych premii ze względu na to, że puki postać D nie odda strzału nie przeszkadza ona w żaden sposób walczyć postaci F więc czemu W miałby coś z tego mieć?
2. Postać F jest flankowana od TYŁU ( tzn. postać D znajduje się poza polem widzenia postaci F). W tym przypadku widzę 2 aspekty
2.1 Postać D korzysta z wszystkich bonusów za flankowanie, ukradkowy atak. bezpośredni strzał itp. gdyż postać F nie ma pojęcia że zaraz dostanie strzałę/bełt/kamień czy cokolwiek innego prosto w plecy ALE jako że nie jest tego świadom to traci przeciwko temu atakowi premię ze ZR do KP a postać W nie ma żadnych bonusów do walki wręcz bo jego przeciwnik F nie skupia uwagi na nikim innym.
2.2 Postać D musi liczyć się z tym że może trafić kogoś na linii strzały chodź postać F zapewnia osłonę postaci W ( MG określa jak dużą osłonę) oraz każdej innej postaci za postaciami F i W.
W razie jakiś pytań albo jakby coś było niejasne/nieścisłe proszę pytać to naprostuję , pisałem to o 1 w nocy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Eyarr
Dołączył: 17 Lut 2016
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 0:48, 19 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
I odnośnie ataków ukradkowych na dystans Kas, strona 40 podręcznika gracza Właściwości klasowe , Klasa Łotrzyk, ukradkowy atak drugi akapit, "Atak na dystans mogą zaliczyć się do ukradkowych ataków tylko wtedy , gdy cel znajduje się w odległości do 9 m. Łotrzyk nie jest w stanie trafić za śmiertelną precyzją na większy dystans."
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kasanow
Dołączył: 30 Sie 2012
Posty: 338
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 19:16, 19 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Tak, ale powyżej jest opis:
"W zasadzie zawsze jak cel pozbawiony jest premii ze zręczności do KP albo przy flankowaniu przeciwnika atak łotrzyka wyrządza dodatkowe obrażenia"
To co opisujesz jest dodatkową zasadą dla broni dystansowej.
Kroi mi się koncepcja przemyślę i wrzucę tutaj podsumowanie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Eyarr
Dołączył: 17 Lut 2016
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 23:28, 19 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
" Flankować : znajdować się dokładnie po drugiej stronie postaci, która jest zagrożona przez kogoś innego. Flankująca istota otrzymuje premię +2 do testów ataku przeciw flankowanemu. Łotrzyk może wykonać atak okazyjny przeciwko flankowanemu."
Podręcznik gracza, str. 280, druga kolumna 3 punkt od dołu.
W zasadzie, jeżeli chcemy jechać po systemie to jest z flankowaniem tak, że stojąc z boku pod kątem 90 stopni nie flankujesz ani wręcz ani dystansowo, zasadniczo tylko 3 pola ( patrząc na rozkład jak na szachownicy) za postacią którą chcemy flankować czyli bezpośrednio za nią, pole za nią na lewo i za nią na prawo są pozycjami z którymi jesteśmy traktowani że daną postać flankujemy, pozycje z przodu na skos oraz po bokach nie są traktowane jako pozycje do flankowania.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kasanow
Dołączył: 30 Sie 2012
Posty: 338
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 17:02, 08 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Flankowanie zasady:
- Flankować można jedynie w melle i zaklęciami, które są celowane (to co może mieć krytyka).
- Flankowanie z dystansu jest możliwe jedynie za uzyskaniem atutu który wymaga biegłości, bezpośredni strzał, daleki strzał oraz bazowego ataku +8.
- Flankowanie wymaga stania po dwóch stronach przeciwnika. Dla czworonożnych istot możliwe jest flankowanie również po bokach (bardziej z tyłu).
- Flankowanie przez więcej niż 3 przeciwników zwiększa uzyskaną premię do trafienia do +4.
Ataki ukradkowe można wykonywać gdy:
- Gdy przeciwnik pozbawiony jest premii do zręczności.
- Gdy przeciwnik jest przez ciebie flankowany.
- Dla broni dystansowej, gdy spełniony jest któryś z powyższe warunki oraz przeciwnik jest nie dalej niż 9m.
- Dla zaklęć dotykowych wszystkie zasady jak przy ataku oraz zaklęcie musi działać na specyficzny obszar. Dokładne ustalenia z MG przed każdą dżunglą (przed wyborem zaklęć ).
- Dla zaklęć dystansowych (nie obszarowych) obowiązują wszystkie powyższe zasady.
Proszę o uwagi, od następnej sesji wprowadzam nowe zasady, po sesji będzie głosowanie czy wszystkim zasady pasują.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kasanow dnia Czw 22:31, 09 Cze 2016, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PiotrasDual
Dołączył: 01 Wrz 2012
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wieje wiatr?
|
Wysłany: Pią 9:02, 10 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Pomysł na przyszłość:
Pozwolić na ataku ukradkowe dystansowe jeżeli cel jest już flankowany w walce wręcz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|